QUÈ SÓN ELS AMBIENTS

El treball per ambients és una proposta metodològica que consisteix en la creació d’espais motivadors amb unes intencions concretes. En ells, els infants són protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge a través de l’acció.
Cada ambient compta amb materials específics pel treball d’una temàtica.

ELS NOSTRES AMBIENTS

• La meva petita ciutat (joc simbòlic).
• Som artistes (educació visual i plàstica)
• Cos i moviment.
• Fem teatre.
• Som científics.
• Som arquitectes.


QUÈ PRETENEM?

• Fomentar les relacions i la cooperació entre infants de diferents edats.
• Promoure l’autonomia.
• Potenciar l’experimentació, la creació i l’acció.
• Donar resposta als diferents interessos de cada infant.
• Aprendre a través del diàleg i la verbalització de les pròpies vivències.

COM ENS ORGANITZEM?

Els alumnes trien setmanalment l’ambient on volen anar i poden repetir l’ambient les vegades que vulguin. Cada setmana fem dues sessions d’una hora i mitja cadascuna.
Cada mestre és responsable d’un ambient i ha de vetllar per atendre les necessitats dels infants.

dijous, 19 de desembre del 2013

AMBIENT DE COS I MOVIMENT

L’ambient de cos i moviment convida als alumnes a dur a terme activitats en les quals el propi cos es el vehicle d’aprenentatge.
La sala està distribuïda en diferents racons que motiven als infants a explorar les seves possibilitats motrius i sensorials, i els ajuden a expressar-se mitjançant el joc, el gest, la música, la dansa...
Aquests racons es plantegen amb la intenció d’oferir als nens/es la possibilitat d’observar i experimentar amb curiositat i interès.

FOTOS 1R TRIMESTRE

FOTOS 2N TRIMESTRE

 

També, durant les converses en rotllana, es fomenta l’aportació d’idees, desitjos, propostes...dels alumnes, acordant entre tots com dur-les a terme durant les sessions. Aquest moment és idoni per treballar aspectes com: el diàleg, esperar el torn de paraula, el respecte als altres i a les seves aportacions, arribar a un consens...
D’aquestes converses poden sortir jocs motrius i d’expressió corporal, com: el joc de les estatues, curses de salts, caminem com els animals, joc de les cadires (fem servir coixins), jocs de mímica... Tots aquests jocs afavoreixen el coneixement del propi cos, i les seves possibilitats, la construcció de l’esquema corporal, i fomenten el desenvolupament intel·lectual, afectiu i físic dels infants. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada