QUÈ SÓN ELS AMBIENTS

El treball per ambients és una proposta metodològica que consisteix en la creació d’espais motivadors amb unes intencions concretes. En ells, els infants són protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge a través de l’acció.
Cada ambient compta amb materials específics pel treball d’una temàtica.

ELS NOSTRES AMBIENTS

• La meva petita ciutat (joc simbòlic).
• Som artistes (educació visual i plàstica)
• Cos i moviment.
• Fem teatre.
• Som científics.
• Som arquitectes.


QUÈ PRETENEM?

• Fomentar les relacions i la cooperació entre infants de diferents edats.
• Promoure l’autonomia.
• Potenciar l’experimentació, la creació i l’acció.
• Donar resposta als diferents interessos de cada infant.
• Aprendre a través del diàleg i la verbalització de les pròpies vivències.

COM ENS ORGANITZEM?

Els alumnes trien setmanalment l’ambient on volen anar i poden repetir l’ambient les vegades que vulguin. Cada setmana fem dues sessions d’una hora i mitja cadascuna.
Cada mestre és responsable d’un ambient i ha de vetllar per atendre les necessitats dels infants.

dimarts, 25 de novembre del 2014

SOM ARQUITECTES

A l'ambient d'arquitectes, els nens i les nenes disposen d'una gran varietat de materials com per exemple: peces de fusta de múltiples tamanys i formes, capses de cartró, tubs de paper, taps de plàstic...

Aquest material es deixa a disposició dels alumnes i ells són els que decideixen què volen fer i com ho volen fer. A partir d'aquí, els alumnes de forma individual o en petits grups van experimentant amb totes les possibilitats que aquests materials els hi ofereixen. Hi ha qui construeix una gran casa, d'altres que fan un supermercat, d'altres més imaginatius que fan tot un poble...

 FOTOS 1R TRIMESTRE 
FOTOS 2N TRIMESTRE
FOTOS 3R TRIMESTRE


Ells mateixos se n'adonen, amb la pròpia experiència, de com ho han de fer perquè la seva construcció  s'aguanti dreta, deixen volar la seva imaginació afegint detalls i inventen històries envers allò que han creat.

A més, també s'introdueix el concepte de plànol i molts d'ells en dibuixen un abans o després de fer la seva construcció.

Abans d'acabar la sessió els alumnes comparteixen el que han fet amb la resta de companys i expliquen com ho han fet, perquè serveix, els problemes que han tingut...

I abans de marxar cal fer una feina molt important! Fer una foto de les construccions i recollir tot el material. Aquesta tasca és força complexa i entren en joc molts conceptes: clasificar per formes, tamanys, colors, tipus de material... Però recollint també ens ho passem molt bé!.

La finalitat d'aquest ambient és:

- Potenciar la imaginació.
- Tenir un coneixement del que és bidimensional i tridimensional a nivell manipulatiu.
- Construir el concepte d'espai.
- Aprendre a compartir la construcció.
- Endreçar els materials correctament.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada