L´ambient de la
petita ciutat és un dels més apreciats pels infants. La seva distribució en
varies zones (restaurant, botiga, caseta i hospital) facilita que els nens i
nenes realitzin activitats de joc simbòlic que els apropa a la vida adulta.
Per exemple poden
anar a comprar amb el seu nadó, portar-lo al metge, anar a dinar al restaurant
i menjar el que altres infants han cuinat…
Aquí podeu veure les fotos del primer trimestre:
- Fotos
Aquí teniu les fotos del segon trimestre:
- Fotos
En el següent enllaç podeu veure les fotos del tercer trimestre:
- Fotos
A més us deixem unes fotos per què pugueu veure com és l'aula de la Meva Petita Ciutat:
- Aula
El joc simbòlic, és el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults .Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de representació, mitjançant la qual representa accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments. No hem d'oblidar que el joc simbòlic és un aprenentatge que ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l'entorn social que l’envolta.
- Fotos
Aquí teniu les fotos del segon trimestre:
- Fotos
En el següent enllaç podeu veure les fotos del tercer trimestre:
- Fotos
A més us deixem unes fotos per què pugueu veure com és l'aula de la Meva Petita Ciutat:
- Aula
El joc simbòlic, és el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults .Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de representació, mitjançant la qual representa accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments. No hem d'oblidar que el joc simbòlic és un aprenentatge que ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l'entorn social que l’envolta.
Mitjançant el joc simbòlic el nen canalitza un seguit
de tensions i desitjos afectius, li serveix per liquidar conflictes, per
compensar necessitats no satisfetes, per invertir papers
(obediència-autoritat).
Tot aquest procés de simbolització es fonamenta
bàsicament als avenços que va fent el seu llenguatge,
el qual li possibilita arribar a acords amb els nens que comparteix el joc.
Aquesta col·laboració implica un objectiu comú i l'acceptació de normes de joc,
d'uns rols.
Conforme el nen i la nena es van fent grans, es pot
observar com aquest tipus de joc es va fent cada vegada més complex
En aquest
ambient també s´ajuda a millorar la seva intel.ligència intrapersonal i
facilita l´adquisició de rols no sexistes, cosa necessària per formar ciutadans
i ciutadanes responsables que ajudin a millorar el futur de la nostra societat.
Des d´una
perspectiva lúdica, els infants imaginen com enfrontar-se a un treball de
metge, poden regular el sistema de compres per casa seva, anar al super a
buscar els productes i fer cues, dins un espai que els permet canviar de rol i
ampliar la seva mirada del món dels adults.
Quan acaba la
sessió es recull i es fa la xerrada on poden exposar les seves sensacions i que
permet la reflexió sobre el seu paper en el joc i d´altres aspectes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada